Így lesz brutális hátad! Tudsz húzódzkodni!?

Így lesz brutális hátad! Tudsz húzódzkodni!?

A hát egyik alapgyakorlata - a felhúzáson túl persze - a húzódzkodás. Jól csinálni persze baromi nehéz, mivel a nagy dög testünk fel kell húzni lehetőleg lassú kontrollált mozgással.

Ha csak 50-60 kiló vagy, akkor nem annyira nagy meló. De ha már 100 körül mozogsz vagy felette akkor kezd a játék érdekessé válni. Különösen, ha mondjuk egyszer sem tudod felhúzni magad azon a rúdon.

Persze megoldás mindig van, csak az a kérdés, készen állsz-e a baromi kemény munkára?

Manapság nagyon divatosak a különböző gumiszalagos megoldások a gyakorlatok nehezítésére vagy esetünkben könnyítésére, ez is természetesen egy megoldás, bár személy szerint, ha csak nem valami otthoni vagy alacsonyan felszerelt teremben kell edzened, akkor találsz majd egy húzódzkodást/tolódzkodást segítő gépet, ahol lapsúlyokkal tudod a terhelést szabályozni, kellő fokozatossággal.

Innen jön az első komoly nehézség. Kicsit hagyd hátra az egódat és arra figyelj mit és hogyan csinálsz. Lődd be úgy a súlyt, hogy 8-10 ismétlést meg tudj vele szépen csinálni úgy, hogy a karod a gyakorlat közben, végig a tested mellett jön, ne dőlj hátra kicsit sem, sőt ha kicsit előre dőlsz még inkább a hát kénytelen dolgozni.

Egy 3x8-as kezdéssel indítsd, olyan súlyon amin épp megy. Ezt a súlyt tartsd, amíg a 4x12 nem megy.

Itt jön egy apró trükk. Mindig az utolsó sorozaton emeld a terhelést elsőnek. Tehát például a 4x8-at csinálod, három nyolcas sorozaton már túl vagy, jön az utolsó, akkor ott próbálj rá a 9-re. Ment? Remek! Akkor a következő alkalommal amikor érzed, hogy ez is könnyen megy, próbáld meg az utolsó két sorozatot kilenc ismétlésre bővíteni, és így tovább.

Kis idő múltán, vagy sokára, menni fog a 4x12. Ekkor leveszel kicsit a könnyítésből, hogy a 3x8-at éppen meg tudd csinálni, és az egész kör kezdődik elölről.

Nem foglak ámítani, nehéz feladat lesz, lehet fél, vagy akár egy év mire odajutsz, hogy már csak 10-20 kiló csak a segítség. Itt már azt fogod érezni, hogy nem sokat segít a masina.

Itt jön amire vártál, végre könnyedén fel tudod majd húzni magad, ami még fontosabb, szabályosan! 3x5-8 menni fog. Innen pontosan úgy, ahogy eddig, szépen fejlődhetsz, ez a stratégia bármeddig működik.

Ha tartod magad, és ragaszkodsz a szabályos kivitelezéshez, a fejlődés lassú és fájdalmas lesz, azonban mindenképp megéri. Sose fogsz hasonlítani a köznevetség tárgyát képező bohócokhoz, és olyan hátat építesz fel, amire mindig is vágytál, valódi erővel párosítva.

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: