Erő fejlesztés

Erő fejlesztésBiztos nagyon sokan tisztában vannak a szériaszám, a pihenőidő, a sorozatszám, a terhelés, a gyakoriság fogalmak jelentésével, sőt a gyakorlatban alkalmazzák is. Talán nem pontosan úgy, ahogy azt a személyi edző tanítaná, így a fejlődés és változás elmaradása, a tudás hiányosságára vezethető vissza. Az erő fejlesztés terhelési mutatóinak megfelelő alkalmazásához azt is tudni kell, hogy milyen erőnk fejlesztését tűztük ki célunknak, hiszen a terhelési mutatók nagysága különböző, amennyiben:

  • maximális erőt
  • gyors erőt
  • pliometrikus erőt, vagy
  • erő állóképességet fejlesztünk.

Az erő fejlesztés nem csak súlyzókkal és kondicionáló gépekkel lehetséges. Az összes ellenállással végzett edzésnek erőfejlesztő hatása van. A személyi edző változatossá tudja tenni a sokak számára unalmasnak tartott edzőtermi erőfejlesztő edzéseket.

Kezdőknél az erő növekedése az első pár hónapban a legnagyobb, (25-100%) ezekben a hónapokban megy végbe az idegrendszeri adaptáció, majd kezdetét veszi a hipertrófia (izmok növekedése) is.

Személyi edzéseken elmondod céljaid és személyi edződ ennek megfelelően adja a helyes edzésmódszert és terhelést.

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: