Súlyzós edzés. Privát edzőteremben személyi edzővel

A sok edzésforma közül a súlyzós edzés az, melynek előnyeit sajnos a hölgyek és az 50 év fölöttiek csak kis százaléka használják ki. A személyi edzéseken azonban helyet kap, mivel a testre gyakorolt pozitív hatásait nem hagyhatjuk figyelmen kívül.

Óriási hiba lenne ha szemet hunynánk a felett, hogy:

  • nő az izomerő - előnyeit minden élethelyzetben kamatoztathatjuk
  • tónusosabbá válnak az izmok - szép és kerek feneket, kerek vállat, karcsú derekat jelent
  • fokozódik a nyugalmi alapanyagcsere (gyorsabb a zsírvesztés)
  • a kötő és támasztószövetek megerősödnek
  • csökken a sérülések esélye
  • javul a testtartás
  • fokozza a csontképződés folyamatát (időskori csontritkulás esélye csökken)
  • csökkenti/megszünteti az egyes mozgásszervi betegségek előfordulását

Súlyzós edzés 50 felett?

Az idősödés jelentősen érinti izmainkat, amelyek 50 éves korunk fölött látványosan kezdenek leépülni. Az izomtömeg csökkenés, nem csak a mozgásunkra van káros hatással, de kedvezőtlenül befolyásolja a vércukor szabályozását is. A csökkenő izomtömeg a csontritkulás felgyorsulását idézi elő. Tehát, a kérdésre a válasz, hogy 50 felett edzünk e súlyzóval: Igen! A legtöbbet így tehetjük egészségünkért!

Mint az előnyök felsorolásából kitűnik, nem hagyhatod el a súlyzós edzést. Egy diétás és/vagy formáló program során, ha a súlyzós edzés elmarad, esetleg a súlyzós edzés helyett kardióra esik a választás, a test ellaposodik, "puha" lesz : lógni kezd a bőr pl. a popsin, a felkaron. Az izmok hiánya miatt az alapanyagcsere lelassul, mely megnehezíti a további fogyást (több izom, több tápanyagot tud felvenni). A súlyzós edzések biztosítják az izmok fenntartását, hiszen ha nem stimuláljuk őket, úgy hiszik nincs rájuk szükségünk és a test leépíti azokat.

Amennyiben célod a test zsírtartalmának csökkentése, izomtömeged megőrzése, vagy egyszerűen formásabb testet, szebb testtartást szeretnél, esetleg deréktáji panaszod van (mely sok esetben izom eredetű) a súlyzós edzés helyet kell kapjon edzéstervedben.

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: