nyújtás személyi edzésenA stretching - nyújtás minden edzés végén jelen van. Módja, az aznap végrehajtott edzés intenzitásától függ.

Izmainkat funkciójuk szerint 3 csoportba oszthatjuk. Vannak az úgynevezett -fázisos- -tónusos- és -kevert- izmaink. A csoportba sorolás attól függ, hogy az adott izom túlnyomóan, milyen típusú izomrostokból áll. (Tisztán fázisos, vagy tónusos izom nincsen, hiszen minden izomban vannak lassú és gyors rostok is.)

A tónusos izmok rövidülésre hajlamosak, így az általuk mozgatott ízület mozgáshatára beszűkül. Hogy ezt elkerülhessük, a tónusos izmokat nyújtani kell. A nyújtás segít elkerülni az izomegyensúly megbomlását. A jó személyi edző ezeket figyelemben veszi és maximálisan odafigyel az személyre szabott edzésterv elkészítésekor.

A stretching további célja:

  • az általános flexibilitás megtartása, fejlesztése
  • ízületek mobilitásának növelése
  • sérülések csökkentése fizikai terheléskor
  • fiziológiás mozgáshatár helyreállítása, javítása

 

Páros stretching során, (személyi edző segítségével) a nyújtás nagyobb hatásfokkal végezhető el.