Immunerősítés mesterfokon – ne érd be az átlagossal!

Immunerősítés mesterfokon - ne érd be az átlagossal!

Itt a tél, azaz benne vagyunk nyakig, és vészesen közeleg az ezzel sok esetben szorosan összefüggő taknyos, nyálkás, de még nem túl hideg időjárás, ami a melegágya a különféle megbetegedéseknek. Ideje felvértezned magad, ha nem akarsz a tömegekkel együtt prüszkölni és köhögni.

Az immunerősítés tulajdonképpen ezerszer lerágott csont. Mégis időről időre érdemes beszélni róla. Egyrészt, biztos van, akinek tudunk újat mondani. Másrészt, ha már tucatnyi ilyen cikket is olvastál, ide a bökőt, hogy nem tartod be pontról pontra az azokban írtakat - tisztelet a csekély számú kivételnek. Jó tehát néha újra tudatosítani ezeket az infókat.

Épp ezért sorra vesszük a legkönnyebben hozzáférhető, és legfontosabb immunerősítő anyagokat, melyek sokat segíthetnek abban, hogy elkerüld az elkerülhetetlent, és a metrón/buszon/egyéb zsúfolt helyeken vígan, egészségesen, és félelemérzet nélkül tülekedj a vizenyős szemmel tüsszögő tömegek között.

Ami evidens, azt hagyjuk is - C-vitaminról egy szót se!

Nem akarunk ezredszer is a C-vitamin szerepével és fontosságával zsibbasztani. Tekintsük alaptézisnek, hogy az őszi-téli időszakban minden nap minimum 2-3 gramm C-vitamin lecsusszan a torkodon (aki jobban benne van, tudja, hogy ennek a duplája sem sok, de legyünk elsőre kíméletesek). Ez nem plusz, amit az egészségedért tehetsz. Ez az elvárható minimum. Mondhatni, ez a beugró az őszi-téli hónapokat egészségesen eltöltő emberek klubjába.

Aminek evidensnek kellene lennie, de még nem mindenkinek az - szedj D-vitamint!

A D-vitamin legalább olyan fontos, mint a C-vitamin. Hosszú távon érdemes belőle nagyobb mennyiséget fogyasztani, így tudod kamatoztatni leginkább megszámlálhatatlan előnyös hatását. Férfiak számára nem elhanyagolható tény, hogy a valóban hosszú távon történő, nagy dózisú alkalmazása kifejezetten jó hatással van a szervezet saját tesztoszteron termelésére. Ugyanakkor ne várj csodát tőle - hosszú távú hatásról beszélünk, és semmiképpen sem ugrásszerű hormonszint emelkedésről. Azonban ha kitartóan szeded, akkor a kiegyensúlyozott hormonháztartás áldásos hatásait - életerő, libidó, és persze erősebb immunrendszer - tapasztalni fogod.

Mára már az orvosok is egyetértenek azzal, hogy napi 2000 IU D-vitamin egyáltalán nem okoz túladagolást, sőt, egyenesen szükséges az egészségünk megőrzéséhez - mi ennek a dupláját, vagy tripláját is jó szívvel javasoljuk napi szinten. Fontos kiegészítés: ne csak télen szedd a D-vitamint, “most nem süt a nap” felkiáltással! Ilyenkor a legfontosabb, de ahogy fentebb is írtuk, a folyamatosság a kulcs. A magyar lakosság 95%-a D-vitamin hiányos a tél végére. Tartozz a másik 5%-ba!

 

El kell még mondani? Igyál eleget!

Szinte szégyelljük leírni, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: igyál, hogy egészséges maradj! Nyáron tök egyszerű meginni napi 3-4 liter vizet, ugyanakkor a hűvösebb hónapokban könnyű elfeledkezni erről. Pedig a víz “mossa ki” szervezetünkből a salakanyagokat, és segít a megfelelő szinten tartani sejtjeink anyagcsere folyamatait. Egyébként ezt kiegészítendő, heti egy szauna, ha megteheted, ugyancsak jó hatással lesz az egészségi állapotodra.

Borban az igazság, bélben az egészség!

Az emésztőrendszer egészségi állapota közvetlenül kihat szervezetünk védekező rendszerének állapotára. Amennyiben az emésztőrendszerünk nem megfelelően működik, úgy a létfontosságú tápanyagok felszívódása sem lesz tökéletes. Magyarul hiába szeded a vitaminokat, ásványi anyagokat, nem fognak eljutni rendeltetési helyükre.

A bélrendszer egészségi állapotát a probiutikumok szedésével tudod megtámogatni. Ezek egyfelől a bélhámsejtekhez tapadva megakadályozzák a káros mikroorganizmusok megtapadását, emellett a tápanyagfelvételükkel akadályozzák a kórokozók fejlődését. Magyarul: kiszorítják, és kiéheztetik a bacikat. Emellett a bélfal nyiroksejtjeiben olyan vegyületek képződését segítik elő, melyek a makrofágok képződésében játszanak szerepet. Magyarul: a probiotikumok elősegítik a csúnya bacik felfalására szakosodott sejtek képződését 🙂

Nem kérdés ezek után: szedj probiotikumokat, ha erősebb immunrendszert szeretnél!

Sokoldalú glutamin

Az izmok 60%-a glutamin, szeggyé’ glutamint ha izmosodni akarsz, szedd akkor is, ha diétázni akarsz, sejtvolumenizáló hatású, blabla… Arról persze senki nem szeret beszélni, hogy mennyi glutamin megy “pocsékba” az emésztőrendszerben. Azaz, ez így nem teljesen pontos. Ha az izomépítő hatást nézzük, akkor igen, pocsékba megy - persze, van az a mennyiség, ami elég, mi tagadás 🙂 De most az immunrendszer erősítéséről beszélünk, és ilyenformán az a “pocsékba” ment glutamin nagyon is jó helyen van. A glutamin ugyanis egyes bélsejtek és immunsejtek kedvenc tápanyaga. Etesd hát őket, és egészségesebb leszel. Ha a katonáid éheznek, el fognak bukni a harcban….

Egy kis gyógynövény a végére - éljen a kasvirág!

Na, innen azért lássuk be, nehéz választani. Írd be a google-ba, hogy gyógynövény, és azt látod, hogy lassan minden növény jó valamire. Ezzel nincs is semmi baj, csak győzd kiválogatni, melyik mellett voksolsz. Mi, ha egyet kellene választani, akkor az Echinacea mellett döntenénk. Légúti megbetegedések utáni regenerálódásra, megelőzésre, immunerősítésre egyaránt széles körben alkalmazott gyógynövény, és hozzájutni sem igazán ördöngösség.

Tehát ha jó fej vagy a testeddel, és megszívleled a tanácsainkat, akkor a reggeli étkezésed mellé bedobsz 1 gramm C-vitamint, 2000-4000 IU D-vitamint, egy adag komplex probiotikumot, és egy Echinacea tabit, mindezt 3-4 deci vízzel kíséred le - a vízben persze ott figyel 5 gramm glutamin por feloldva. Ugyanezt a procedúrát lenyomod az esti étkezéseddel is, plusz ebéd mellé is bedobsz egy ezres cét, és nagyjából rendben is leszel.

Ez egy nagyon alapvető, semmi felesleges sallangot nem tartalmazó, mindenki számára élhető, és tartható protokoll. Természetesen a végletekig finomítható ez a dolog, és számtalan hasznos dolgot hozzá lehetne még írni, de ezek a tápanyagok kiemelten fontosak, ha az egészségedről van szó.

Legyen ez az ősz és tél más, mint az eddigiek, és úszd meg a menetrendszerű megbetegedéseket!

 

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: