Miért mutat többet a mérleg, ha rendszeresen edzel?

Miért mutat többet a mérleg, ha rendszeresen edzel?

Zsír vs. izom. Hogy is van ez? Tényleg nehezebb az izom, mint a zsír? Technikailag nem. De akkor mi lesz a fogyással?! Mielőtt kétségbeesnél, olvass tovább és kerülj képbe te is!

1 kg izom súlya pontosan ugyanannyi, mint 1 kg zsíré. Ami ténylegesen különbséget jelent közöttük, az a sűrűség, tehát 1 kg zsír több helyet foglal el, mint 1 kg izom. Akik elkezdenek komolyan edzeni, eleinte talán csodálkoznak, hogy bár karcsúsodnak, mégis többet mutat a mérleg. Elég frusztráló lehet, de ezen egyáltalán nem kellene aggódnod.

Még ha átmenetileg barátságtalanabb szám szerepel is a kijelzőn, ez egy jó jel, hogy a megfelelő típusú gyakorlatokat végzed, és tökéletes intenzitással dolgozol. Izomzatot építesz és zsírt veszítesz, így felgyorsul az anyagcseréd és sokkal tónusosabbá válik a tested.

A kezdeti súlygyarapodás nagyon gyakori, különösen a nők körében. Az izmosodás gyorsabb, a testzsír problémája már egy kicsit makacsabb, nehezebb tőle megszabadulni. A hirtelen kezdés után a női izomnövekedés általában lelassul, így a súlycsökkenés is kiegyensúlyozottabb lesz. A férfiaknál ez másképp van, ők egyenletesebb tempóban növesztik az izmokat, így nincsenek nagy kiugrásaik a súlyukat tekintve.

Hogyan növelhető az izomtömeg és csökkenthető a testzsír?

Ha kilóban több is vagy, ne felejtsd el, hogy egyre vékonyabb leszel. Az izom annyira sűrű, hogy egyáltalán nem tud olyan nagy teret nyerni a testeden, mint a zsír. Tehát ha 3 kg zsírt veszítesz, de ugyanennyi kg izmot nyersz, akkor tulajdonképpen csökkenni fog a körméreted.

Akár az izomépítés, akár a zsírégetés a célod, vond be a nagy izomcsoportjaidat is a munkába olyan gyakorlatokkal, mint például a kitörések, a húzódzkodások, a prések és a plank. Az edzés során végzett mozgások 90%-ának nagynak és összetettnek kell lennie, és csak néhány mozdulat dolgoztasson specifikus izmokat, mint pl. a bicepsz.

Célozz meg heti 3 alkalommal 30 perc erősítést, akár kardióval összekötve, de arra figyelj, hogy ne közvetlenül a kardió után végezd, mert a korábbi erős igénybevétel megtorpedózza az energiáidat, és az erősítő edzésed szenvedi meg a kárát.

Hogyan mérd a testzsírod?

Számos technika létezik már erre. A tréner egy műanyag vagy fém eszközzel megcsippenti a bőrödet, így különféle méréseket tud elvégezni a tested 3 különböző pontján. A nőknél ez a tricepsz, a csípőcsont teteje a derék tövében és a comb. A férfiaknál ez a mellkas, a has és a comb. De van ennél pontosabb lehetőség is, amelynek során a test 7 különböző pontján végzik el a méréseket, ebben pedig már szerepet kapnak a hormonok és az endokrinológia is. Ha például a zsír elsősorban az alhasadon van, akkor a kortizol szinted lehet magasan. Ha a fő zsíros terület a tricepsz, akkor az utalhat a tesztoszteron-ösztrogén egyensúlytalanságára. Ezeket érdemes orvosilag is kivizsgálni.

Habár nincsenek hivatalos iránymutatások a testzsír százalékos veszteségére, a legtöbb szakértő egyetért abba, hogy a havi 1%-os csökkenés biztonságos és megvalósítható.

Ezek az általános testzsírszázalékok kategóriái a nők számára:

  • Élsportolók: 14-20%
  • Fitness modellek: 21-24%
  • Átlagos: 25-31%
  • Elhízott: 32% és fölötte

Ha folyamatosan, megfontoltan edzel, a testzsírod mértéke szépen, lassan, de garantáltan csökkenni fog, ahogy a ruhaméreted is.

Personal Gym, privát edzőterem amiben segítségedre lehet:

Budapest legfelszereltebb privát edzőterme

Kizárólag profi edzőtermi eszközpark

Teljes légkondicionálás

Kizárólag egy személyes edzések

Privát egyszemélyes zuhanyzási és öltözési lehetőség

Privát környezet, személyi edzővel

Személyi edző által személyre szabott edzéstervek

Személyi edző által személyre szabott étrendek

Személyi edző által személyre szabott kalóriabázis

Személyi edző maximális tudása

Személyi edző maximális motivációja

Személyi edző maximális elhivatottsága

Személyi edzővel súlyzós edzések

Személyi edzővel saját testsúlyos edzések

Személyi edzővel gépi edzések

Személyi edzővel TRX edzések

Személyi edzővel Kettlebell edzések

Személyi edzővel cardio edzések

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: