Miért nem sikerül fogynom?? / 5 ok állhat a háttérben

Miért nem sikerül fogynom?? / 5 ok állhat a háttérben

Ez az örökzöld téma folyton előkerül, valószínűleg nem véletlen. Sok a buktató, amiken sokan el is buknak! Sokszor halljuk az „én mindent megteszek, de nem fogyok semmit!”című mondatokat. Ha jobban beleássuk magunkat a tökéletes válasz keresésébe, akkor – hacsak valamiféle egészségügyi baj nem áll a háttérben -, akkor bizony a helytelen táplálkozási szokások között keresendő a bűnös!

Íme néhány általános tévhit és hiba, amit elkövetünk!

1. Diétás ez, lájt az, lowcarb amaz stb…

Hát pont ezek azok az élelmiszerek, amikre nem árt nagyon, de nagyon odafigyelni. Lehet, hogy kevesebb bennük a zsír, de vajon mennyi a cukor? És fordítva… Vajon a kalóriamennyiséget és a szénhidrátot tekintve belefér egy tiszta, diétás étrendbe? Vagy nem furcsa, hogy szénhidrát csökkentett, közben pedig több száz kalória egy adag? Valami nem stimmel, igaz? Aztán ott vannak a cukormentes termékek, ami bár cukormentes, de mégis milyen jó telt íze van!Lehet, hogy a zsírtól? Bizony! Ráadásul most ettem egy diétás kutyafülét és 30 perc múlva éhen halok! Talán ismerős a helyzet, ugye?
Ha bűnözni akarsz, mert totál kivagy a diétától, akkor lehetőleg ne ezekkel tedd, hanem válassz gyümölcsöt, vagy magvakat, vagy akár bűnös „finomságot”, de tudd, hogy hol a határ a célod érdekében!

2. Zab, zabszelet, zabpehely, müzli, dobozos, magvas

Legtöbben sajnos egy diétás étrendben a zabpehely vagy a müzli hallatás egyből a dobozos, magvas, ízesített gabonapelyhekre asszociálnak. Az oké, hogy vannak benne egészségesnek mondható magvak, méz és esetleg egy kis zab is. Viszont emellett tele vannak cukorral és javarészt gyorsan felszívódó „gonosz” szénhidráttal! Érdemes natúr zabpelyhet választani, amit Te magad ízesíthetsz be ( na, nem cukorral és csokival :D), a müzli pedig lehetőleg cukor nélküli magvak és gabonafélék keveréke legyen.

3. Gyümölcslé

Valóban a gyümölcs nagyon egészséges. A gyümölcslevekben is biztosan sok a vitamin (bár a sok egyéb adalékanyag miatt sajnos ez már megkérdőjelezhető), viszont emellett a cukor is, mint gyümölcscukor (fruktóz), a 100%-osokban meg pláne! Lehet, nehezen csúszik le a víz a torkodon, mégis a célod elérése érdekében jobban teszed, ha kerülöd a gyümölcsleveket és más egyéb üdítőket. Helyette inkább maradj a víznél (nem ízesített!), feldobhatod kis citrommal vagy ízesítetlen teák is jól jöhetnek.

5. Táplálék-kiegészítők

“Fúú, hát én olyat biztos nem eszek, mert az milyen mű már!” Ühümm! De azért a diab, lájt vagy lókarb cuccok simán lecsúsznának, mert az olyan egészséges!…

A helyzet viszont az, hogy bizonyos vitaminokra, ásványi anyagokra, mikro- és makromolekulákra szüksége van a szervezetünknek, viszont táplálkozással, főleg egy diéta alatt elég nehéz mindenből annyit bevinni, amire a szervezetnek ténylegesen szüksége van! Nem is kell mást említenem, csak pl. a fehérjét, ami szükséges az izommegtartáshoz, másrészt ahhoz, hogy alacsony szénhidrát bevitel mellett a szervezeted könnyebben nyúljon a raktárakhoz segítve ezzel a zsírégetést. Ezen kívül remek opció arra az esetre, ha veszettül kívánod az édességet. Például egy kis túró natúr joghurttal és fehérjével garantáltan egészséges, szénhidrát csökkentett és kielégíti az édesség utáni vágyadat. Szóval a táplálék-kiegészítők fontosak és olyan hasznos tápanyagokat tartalmaznak, amire szüksége van a szervezetednek és segíti a fogyást is. Azonban ajánlott fogyasztásuk előtt szakértő véleményt kérni!

A lényeg, hogy mindig legyél tisztában azzal, hogy mit eszel! Nézd meg alaposan az élelmiszerek címkéit! Amennyiben elakadnál vagy tanácsra lenne szükséged személyi edzőként szívesen segítek.

Personal Gym, privát edzőterem amiben segítségedre lehet:

Budapest legfelszereltebb privát edzőterme

Kizárólag profi edzőtermi eszközpark

Teljes légkondicionálás

Kizárólag egy személyes edzések

Privát egyszemélyes zuhanyzási és öltözési lehetőség

Privát környezet, személyi edzővel

Személyi edző által személyre szabott edzéstervek

Személyi edző által személyre szabott étrendek

Személyi edző által személyre szabott kalóriabázis

Személyi edző maximális tudása

Személyi edző maximális motivációja

Személyi edző maximális elhivatottsága

Személyi edzővel súlyzós edzések

Személyi edzővel saját testsúlyos edzések

Személyi edzővel gépi edzések

Személyi edzővel TRX edzések

Személyi edzővel Kettlebell edzések

Személyi edzővel cardio edzések

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: