20150914_101828A súlyzós edzés élettani hatásairól már olvashattál sok helyen, többek között itt a személyi edző oldalon is.
Mivel hatása igen sokoldalú, ezért személyi edzőként maximális preferálom, így az edzéstervben mindenképpen szerepel, amennyiben célod az izomtömeg, az erő-állóképesség növelése, vagy a testzsírszázalék csökkentése.

A súlyzós edzés hatásai a testre:
• nő az izomerő – előnyeit minden élethelyzetben kamatoztathatjuk,
• tónusosabbá válnak az izmok – szép és kerek feneket, kerek vállat, karcsú derekat jelent,
• fokozódik a nyugalmi alapanyagcsere (gyorsabb a zsírvesztés),
• a kötő- és támasztószövetek megerősödnek,
• csökken a sérülések esélye,
• javul a testtartás,
• fokozza a csontképződés folyamatát (időskori csontritkulás esélye csökken),
• csökkenti/megszünteti az egyes mozgásszervi betegségek előfordulását.

Mint az előnyök felsorolásából kitűnik, egy jó személyi edző nem hagyja el a súlyzós edzést egy diétás vagy formáló program során. Ha a súlyzós edzés elmarad, esetleg a súlyzós edzés helyett cardiora esik a választás, a test ellaposodik, “puha” lesz. Lógni kezd a bőr pl. a popsin, a felkaron. Az izmok hiánya miatt az alapanyagcsere lelassul, mely megnehezíti a további fogyást (több izom, több tápanyagot tud felvenni). Ezeket a változásokat a személyi edző észreveszi, reagál és változtat az edzésterveden! A súlyzós edzések biztosítják az izmok fenntartását, hiszen ha nem stimuláljuk őket, úgy hiszik nincs rájuk szükségünk és a test leépíti azokat.

Amennyiben célod a test zsírtartalmának csökkentése, vagy egyszerűen formásabb testet, szebb testtartást szeretnél, esetleg deréktáji panaszod van (amely sok esetben izom eredetű) a súlyzós edzés helyet kell kapjon edzéstervedben.

Súlyzós edzéseket a Personal Gym privát edzőteremben és otthonodban is tartok.

Szeretnél otthonra az Online edzésekhez súlyzókat vásárolni, tt megteheted: Fitneszszakuzlet.hu