Mik azok a core izmok, és miért fontos az erősítésük?

Sokan vannak, akik a core izmokat egy kalap alá veszik a hasizmokkal. Öntsünk tiszta vizet a pohárba és tudjunk meg mindent a core izmokról.

A hasizmok csak egy része annak az izomcsoportnak, amely körbeöleli a derekat és stabilan tartja a medencét és a gerincet. Erősíted a hasizmaidat a felülésekkel és a biciklizéssel, de mi a helyzet a core izmokkal? Egyedül a hasizomgyakorlatok nem tudják megdolgoztatni ezeket az izmokat. Ahhoz, hogy az edzés eredményt hozzon, erősítened kell az összes core izmot. Nézzük sorban, mely izmokról beszélünk.

Kezdjük a core stabilizáló izmokkal: a belső oldalsó hasizom, a medencefenék izmom, a haránt hasizom, a rekeszizom, sokbahasadt izom és a transversospinalis izomcsoport.

A mozgató izmok pedig a következők: gerincfeszítő izom, széles hátizom, csípőhorpasz izom, hamstring, a csípő közelítő és távolító izmai, végül az egyenes hasizom és a külső ferde hasizom.
Soknak hangzik ugye?  Miért is éri meg ennyi munkát beletenni egyetlen izomcsoportba, aminek a neve: core

- Az erős core izmok javítják a sportteljesítményt

Az erős core izmok képesek a teljesítmény javítására a különböző sportokban. Amikor erőt fejtünk ki, ezek az izmok is segítségünkre sietnek. Bármely dinamikus mozgásról is van szó, amelyet a felső-, vagy az alsótestünkkel végzünk, mind a core izmokból indul ki. Legyen bármilyen erős a felső-, vagy az alsótest, nem leszel képes akkora teljesítményre, ha a core izmok gyengék.
Az erős core izmok vannak a segítségünkre gyors helyzetváltoztatásokkor is. Fontos sok sportágban és a mindennapi életben is jól jön. Ha futó vagy, számíthatsz a forma javulására, mellyel gyorsaságod is nőni fog.

- Az erős core izmok csökkentik a sérülések kockázatát

Az erős core izomzat nagyobb stabilitást ad a tested középső részének, így a gyors hely– és helyzetváltoztatásoknál csökken a sérülések kockázata. Mindennél fontosabb a háti szakasz erősítése, amely gyakran feszült a helytelen emelések, hajlások és a sok ülés miatt. A core izmok erősítése a legjobb mód a deréktáji fájdalmak elkerülésére. Ezen izomcsoport erősítésével egyensúlyunk is javul, így csökkentve az esések kockázatát. Ez különösen fontossá válik, ahogy elkezdünk öregedni.

- Jobb testtartás

A rossz testtartás még egy szép tónusos test látványát is tönkreteheti. Az előre eső vállak, a púpos hát, vagy akár a lapos hát mind-mind elkerülhető, sőt helyrehozható a core izmok erősítésével. A mindennapi edzés, ha nem ésszel teszed, nem fog javítani testtartásodon, de akár még ronthat is rajta. A testtartás problémák mindig az izominbalanszra vezethetők vissza, amikor is, egyes izmok túl erősek, mások pedig alulműködnek. Edzésedhez kérd személyi edző segítségét!
- Könnyebbé válik a hétköznapi tevékenységek elvégzése

Valamit felvenni a földről, felmenni a lépcsőn, a hétvégi nagybevásárlást hazacipelni, minden könnyebbé válik, ha a core izmok elég erősek.

- Az alsó szakasz

A napi nyolc órai irodai munka miatt megnyúlnak, azaz gyengülnek a has, a kismedence, a csípő és a hát egyes izmai. Ezen rossz hatások ellensúlyozására nagyon fontos a core izmok edzése, hogy elkerülhető legyen a derékfájdalom, az izomhúzódás és természetesen a rossz testtartás.
Remélem ezen információk után már biztos vagy abban, hogy a core izmokat is ugyanúgy erősítened kell, mint a bicepszet. Következő cikkből megtudhatod, hogy mennyire erősek vagy gyengék az éppen tárgyalt izmaid.

Keress bátran az elérhetőségeimen, ha személyi edző tapasztalatára és hozzáértésére van szükséged!

Várlak szeretettel a Personal Gymben!

 

Szólj hozzá Te is! Itt megteheted: